fredag 5 november 2010

Självinsikt - vadå?

Ibland är det svårt att hålla isär begreppen. SD´s representant William Hanhe råkade i trubbel på Island under Nordiska Rådets möte.

Tydligen var bartendern en sk "arab", jag väljer att kalla honom palestinier. Då passar det tydligen att kalla honom för "jävla utlänning". Det är väl ett synnerligen bra angreppssätt att företräda Nordiska Rådet, dvs känna sig "hemma" i hela Norden. Av detta drar jag slutsatsen att Finnar, Danskar, Norrmän och Islänningar inte är utlänningar som behöver lämna Sverige. De är alltså ok enligt Hanhe.

I den svenska lagen tolkas begreppet "utlänning" som en person som inte är medborgare i Sverige. Jag tror de flesta länder använder samma tolkning. Alltså var det Hahne som var den "jävla utlänningen" i detta fallet, då jag antar att han inte är medborgare i Island? Om bartendern ärdet låter jag vara osagt, om han är det hade det kanske istället hade varit möjlighet till förbrödring?

Jag hoppades att hitta något smaskigt kring namnet Hanhe, först hittade jag att det var vallon-ursprung, dvs invandrare - men dessvärre blev det dementerat efter lite fler sökningar.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar