onsdag 3 november 2010

Kungen över ingenting (uppdaterad)

Jag tycker nog det är rätt patetiskt. Kungen har ingen formell makt och är mer en institution som jag tycker vi kan vara stolta över.

Att då försöka svartmåla vår käre Konung, tycker jag är rätt befängt - oavsett om det är sant eller inte. Mina enda synpunkter på de eventuella påståendena, är att om kungen roar sig på ett snyggt sätt - bid deal, om han beter sig som ett svin - då hade det kommit fram för länge sen, om han hade varit ett ärkesvin - då hade han inte bott kvar i Sverige. Redan denna tes tyder på att det är en höna av en fjäder.

Dessutom, så som personskyddet fungerar så bygger det på en dubbelriktad lojalitet - att någon sk "livvakt" skulle skvallra tror jag inte en sekund på. Dock kan de som finns i perifierin, dvs inte kungens egna "livvakter", ha tolkat/trott/skapat rykten i vilka riktningar som helst.

Låt mannen vara och få "gå på gatorna som en vanlig man"..

Uppdaterad 2010-11-04 kl 00:24

Det var ju värre än jag trodde, har nu läst artikeln om den påstådda älskarinnan samt såg på Kvällsöppet där "likvvakten" deltog. Visst är det riktigt seriös journalistik när man:
  1. refererar till personliga samtal för 15-20 år sedan (källkritik - hallå??)
  2. inte intervjuar personen ifråga för ärendet i sitt sammanhang
  3. har som referens en "livvakt" som var i tjänst under 70-talet, och alla smaskiga händelser sker slutet av 80-talet/börjat 90-talet, eehh?
Tror de verkligen att vi tror på allt vi läser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar