tisdag 9 november 2010

Laserman utan laser

Jag har tidigare varit inne på skillnader i rubriksättning mellan morgon- och kvällstidningarna. Numera är det ju också legio att kvällstidningarna efter några dagar (vattentäta bevis??) namnger och lägger ut bild på den misstänkte. Vanskligt minst sagt..

Nåväl, i DN så omnämns den misstänkte som "skytten" medans Expressen använder begreppet "laserman". Det senare är för mig obegripligt sedan jag inte har kunnat hitta någon koppling till att den misstänkta skytten i Malmö har använt laser i något fall. Rätta mig om jag har fel...

Dock förstår jag att journalisterna vill göra en koppling till de fall i Stockholm på 90-talet då John Ausonius var i farten, men att endast göra den kopplingen känns billigt - återigen ett fall av sensationsjournalistik? Jag tycker det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar