torsdag 28 oktober 2010

Först ut..

Det förvånade mig något att det faktiskt tog lite över en månad innan de första "skandalerna" kring nya regeringen tog fart. Först trodde jag nog att Hr. Statsminister hade gjort det han hade lovat, och det med besked - dvs granska dem med lupp. Men även solen har fläckar - lite ironiskt kanske att det blev den inom partiet mest viktiga rollen som trillade dit. Jag tänker förstås på Sofia Arkelsten "affären"...

Jag finner några inte så märkliga saker:
  • Media hänger på
  • Oppositionen hänger på
  • Många tycker det är förfärligt

Jag finner några märkliga saker:
  • Varför gör man det? Ety hon är läskunnig och har varit i politiken tillräckligt länge för att veta att det anses inte ok
  • När någon (=media) verkar göra en sak kring det - varför förekommer man det inte?
  • När väl stormen pågår, varför lägger man inte alla korten på bordet direkt?

Nåväl, vi får se hur detta slutar. Jag tycker att det är ett minst sagt risktagande som offentligt politiker (hon var riksdagsledamot då) att låta sig bjudas, det är dumt att försöka släta över eller mörka om det, men å andra sidan är jag kanske naivt svensk, eftersom jag tror det stora flertalet "jante-medborgare" kan låta sig bjudas utan att känna att man måste ge tillbaka. Det är väl bra om en riksdagsledamot kan inhämta kunskaper utan att bekosta oss skattebetalare. Eller??

Å andra sidan finns det inget som är gratis, utan det är alla vi Shell kunder som betalade den resan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar